Piękna to ona, bestia to nowotwór piersi. Co roku zbiera obfite żniwo. Można z nim skuteczniej walczyć, zawczasu wykonując profilaktyczne badania. Zachęca do tego kampania społeczna gliwickiego Centrum Handlowego Forum oraz tamtejszego Centrum Onkologii „Mężczyźni dla kobiet. Piękna i bestia”.
Włączyło się w nią kilkanaście regionalnych podmiotów, patronat honorowy objęła minister zdrowia Ewa Kopacz, a ambasadorami akcji zostały znane osobistości na czele z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Jerzym Buzkiem.
–
Jesteśmy pozytywnie zbudowani masowym uczestnictwem podmiotów społecznych w naszej kampanii i zaufaniem, jakim nas obdarzono. Wszystkim bardzo dziękuję za wsparcie. To ogromny kapitał społeczny, który przyniesie miastu i regionowi jeszcze wiele dobrego. Tą kampanią chcemy podkreślić nasz związek z lokalną społecznością. Nowoczesny obiekt komercyjny nie może funkcjonować w oderwaniu od jej problemów – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor C.H. Forum.
Dzięki kooperacji głównych partnerów akcji – C.H. Forum i Centrum Onkologii – panie będą mogły wykonać bezpłatne badanie mammograficzne, wziąć udział w nauce samobadania piersi oraz zrobić bezpłatne badanie USG (limitowana liczba badań dla 150 kobiet wg kolejności zgłoszeń). Większość wydarzeń związanych z kampanią zaplanowano na październik, który na całym świecie jest miesiącem różowej wstążki – symbolu walki z rakiem piersi.
Kulminacyjna gala ze specjalną aukcją charytatywną oraz uroczystym koncertem Andrzeja Piasecznego odbędzie się 15 października w C.H. Forum. To podczas niej licytowane będą przedmioty przekazane na aukcję przez ambasadorów, w tym niepowtarzalna kreacja, którą uszyje czołowy polski projektant – Tomasz Ossoliński oraz fotosesja Marcina Tyszki.
Bogatą listę pozostałych wydarzeń wspierających akcję otwiera występ orkiestry dętej „Ostropa”, która 1 października głośno zwróci uwagę na kampanię koncertując w C.H. Forum oraz na gliwickim Rynku.
Również w pierwszej połowie października Młodzieżowy Dom Kultury w Gliwicach poprowadzi w C.H. Forum warsztaty dla dzieci, podczas których wykonywane będą różowe wstążki z gliny. Lokalne podmioty także w inny sposób zademonstrują poparcie dla akcji. Piłkarze GKS Piast Gliwice rozegrają mecz ligowy z różowymi wstążkami na koszulkach, a myśliwi z Koła Łowieckiego „Daniel” przypną je do strojów podczas polowania.
Aeroklub Gliwicki zrzuci na miasto ulotki informacyjne, zaś gliwickie „Amazonki” dyżurować będą w siedzibie Stowarzyszenia. Z kolei w gliwickiej Palmiarni odwiedzający będą mogli podziwiać ogromną wstążkę przytwierdzoną do jednej z palm. Dedykowany akcji występ z fragmentami przedstawienia „The Beatles & Queen” zaprezentują na scenie w C.H. Forum artyści z Gliwickiego Teatru Muzycznego.
Przy okazji związanych z akcją wydarzeń na rzecz pacjentów Centrum Onkologii kwestować będą wolontariusze Stowarzyszenia GTW Gliwice. Przebieg kampanii udokumentują młodzi adepci fotografii z gliwickiej Grupy Fotograficznej „Aczkolwiek”.
Ambasadorowie akcji:
- Olivier Janiak – dziennikarz, prezenter telewizyjny;
- Prof. Andrzej Karbownik – rektor Politechniki Śląskiej;
- Tomasz Konior – architekt;
- Wojciech Kuczok – pisarz;
- Kazimierz Kutz – reżyser, poseł na Sejm RP;
- Zygmunt Łukaszczyk – wojewoda śląski;
- Adam Matusiewicz – marszałek woj. śląskiego;
- Mirosław Neinert – aktor, dyrektor Teatru „Korez”;
- Tomasz Ossoliński – projektant mody;
- Krzysztof Respondek – aktor, piosenkarz;
- Andrzej Sołtysik – dziennikarz i prezenter telewizyjny;
- Erwin Sówka – malarz;
- Marcin Tyszka – fotograf;
- Piotr Wojaczek – prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Forum Gliwice serdecznie zaprasza.
Zobacz więcej informacji o Forum Gliwice
Zobacz sklepy w Forum Gliwice
Tagi: