Kameleon nie tylko wspiera sprzedaż, ale też zwiększa rozpoznawalność marek w sieci operatora. Te cele mają dla Lagardère Travel Retail w Polsce istotne znaczenie, w związku z czym program jest intensywnie rozwijany. Z sukcesem, bo tylko w 2023 r. liczba jego użytkowników zwiększyła się ponad dwukrotnie. W 2023 roku, w porównaniu do roku poprzedniego, wzrosła też liczba transakcji realizowanych z aplikacją oraz ich wartość - odpowiednio o 340 i 400 proc.
- Jednym z największych wyróżników naszego programu jest cross-brandowość. Z aplikacją Kameleon można czerpać korzyści w sklepach działających pod więcej niż 30 różnymi brandami. To też jedyny program, który działa i w mieście, i na lotniskach. Co więcej, z Kameleonem można oszczędzać również w sklepie internetowym aelia.pl – uczestnictwo w programie pozwala otrzymać 10 proc. rabatu na nieprzecenione produkty - podkreśla Grzegorz Goworek, Kierownik ds. rozwoju omnichannel w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lepsza ocena zakupów i większa świadomość portfolio
Atrakcyjna oferta i konstrukcja programu sprawiają, że użytkownicy Kameleona czerpią większą satysfakcję z zakupów. Z badań przeprowadzonych przez spółkę wynika, że użytkownicy programu Kameleon istotnie lepiej oceniają odwiedzane sklepy. Dobrych ocen w grupie użytkowników jest o 37 proc. niż wśród osób niekorzystających z aplikacji. Dodatkowo, użytkownicy aplikacji ponad dwukrotnie częściej odwiedzają punkty sprzedaży i charakteryzują się wyższą znajomością marek z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Odsetek osób rozpoznających inne brandy jest aż o 25 proc. wyższy wśród osób z aplikacją niż bez.
Co więcej, aż 85 proc. osób, które nie mają aplikacji, jest zainteresowane jest pobraniem po prezentacji korzyści, jakie mogą dzięki niemu zyskać.
- Wzrost świadomości naszej oferty to znakomita wiadomość i zarazem dokładnie ten efekt, na który liczyliśmy, projektując i rozwijając program Kameleon. Działamy w wielu różnorodnych segmentach rynku pod wieloma różnymi brandami, co sprawia, że kompleksowa komunikacja naszej oferty do konsumentów stanowi pewne wyzwanie. Kameleon świetnie na nie odpowiada - wyjaśnia Grzegorz Goworek.
Aplikacja generuje też bardzo dobre wyniki na lotniskach, gdzie firma odnotowuje wysoki poziom cross-sprzedaży.
Kameleona wyróżnia na rynku programów lojalnościowych również to, że przy regularnych wydatkach w segmencie basic daje on korzyści w segmencie premium. Dzięki zakupom prasy, kawy czy przekąsek użytkownik Kameleona może otrzymać niespodziankę w postaci bonu zniżkowego do wykorzystania np. na książki, kosmetyki czy perfumy. Oferta produktów dostępnych z aplikacją jest równie szeroka jak portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce, a to obejmuje bardzo wiele formatów - od duty free na lotniskach, przez punkty typu convenience store i kawiarnie w mieście, po sklepy prasowe w centrach handlowych.
Główny mechanizm programu Kameleon to cashback, czyli zwrot środków za zakupy w formie bonów. Można je wykorzystać w dowolnym spośród prawie 800 sklepów, kawiarni i restauracji działających pod aż 30 różnymi brandami - m.in. Aelia Duty Free, Inmedio, Relay, So Coffee i 1Minute Smacznego! Użytkownicy korzystają też ze stałych zniżek na kawę, hot-dogi, kanapki i napoje energetyczne, a także ze zniżek okazjonalnych, ofert specjalnych oraz stałego rabatu na zakupy w sklepie aelia.pl.