Luksusowe marki masowo wchodzą do Australii

2017-02-02 | 14:51

Ten rok przyniesie australijskim kupującym nowe możliwości zakupów. W Melbourne, Sydney i Brisbane zostanie otwarta rekordowa ilość sklepów marek luksusowych.

Konglomeraty marek luksusowych, takie jak Richemont, Kering czy LVMH, w zeszłym roku osiągnęły łączną sprzedaż na poziomie ponad 80 miliardów dolarów. Widać ich rosnącą aktywność na rynku australijskim, który dotychczas był na uboczu światowych ekspansji. Dziś jednak klimat do inwestycji w tym kraju jest sprzyjający – rynki wschodzące zaczynają być nasycone i inwestorzy  zwracają się w stronę tych o ustabilizowanej sytuacji gospodarczej i dużej grupie wiernych klientów marek premium. Okazji do rozwoju poszukują szwajcarscy producenci zegarków (Panerai, Richemont) a także najbardziej znane odzieżowe marki francuskie, takiej ka Bottega Veneta, Louis Vuitton, Lanvin, Fendi czy Christian Dior. W tym samym czasie podobne plany ma brytyjska projektantka Stella McCartney czy Burberry. Również kultowe, choć nieco tańsze firmy amerykańskie szukają nowych lokali w Australii – chodzi o J.Crew a także Banana Republic.

Dla marek australijskich ta sytuacja może być wyzwaniem. Będzie trudniej o najlepsze lokalizacje a czynsze w prestiżowych galeriach handlowych mogą wzrosnąć. Dane pochodzą z dziennika Australian Financial Review. Zdaniem jego ekspertów wielu firmom na tym rynku może zaszkodzić planowane na koniec roku uruchomienie portalu zakupowego Amazon, jednak raczej nie będzie to dotyczyć najdroższych marek. W ich przypadku wciąż dla klientów wizyta w sklepie to ważny element zakupów. Do tego konsumenci są mniej skłonni kupować dobra luksusowe za kilka tysięcy dolarów bez przymierzania czy osobistego obejrzenia towaru. W Australii niektóre marki luksusowe zanotowały w zeszłym roku ponad dziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży. To też rynek bliski geograficznie Azji, gdzie mieszkańcy Japonii czy Indii chętnie jeżdżą na zakupy. W tym roku dodatkowym atutem tego rynku może być niski kurs dolara australijskiego.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay Źródło: Sonia Grodek

Luksusowe marki masowo wchodzą do Australii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.