Wychodzimy poza utarte schematy

2023-08-08 | 09:00

TRILUX jest producentem oświetlenia LED, który stawia na indywidualne i energooszczędne rozwiązania oraz nowe technologie. W obszarze nieruchomości handlowych TRILUX nie tylko dostarcza oprawy oświetleniowe, ale oferuje także wsparcie w trakcie całego procesu: od momentu projektu instalacji oświetleniowej, aż po jego wdrożenie na miejscu realizacji. Ponadto, jak podkreśla Arkadiusz Lewenko, TRILUX General Manager Central & Eastern Europe - w TRILUX inwestujemy w badania i rozwój, aby tworzyć oświetlenie innowacyjne, funkcjonalne, estetyczne i przyjazne dla środowiska.


Jak ważną rolę światło odgrywa dziś w procesie sprzedażowym i zakupowym? Jakie możliwości tworzy zarówno dla detalistów jak i konsumentów?

Dla detalistów światło jest narzędziem, które pozwala wyeksponować produkty,  zadbać o komfort dla pracowników i  przede wszystkim stworzyć atmosferę przyciągającą uwagę klientów. Odpowiednio zaprojektowane oświetlenie może podkreślić najważniejsze elementy sklepu, takie jak witryny, stoiska z produktami czy miejsca prezentacji. Dla konsumentów światło ma duże znaczenie estetyczne i wpływa na ich emocje. Dedykowana barwa i natężenie światła kreują nastrój, zachęcając do zakupów. Dlatego tak istotne jest odpowiednie dobranie opraw do konkretnego typu sklepu – inaczej oświetlimy salon odzieży, piekarnię, czy sklep z elektroniką.

Mając na uwadze sklepy detaliczne w centrach i galeriach handlowych - które ich części powinny być podkreślone odpowiednią oprawą świetlną, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających Klientów? Czy są jakieś trendy w tym zakresie?

Obecnie w retailu obserwuje się kilka trendów dotyczących oświetlenia w różnych obszarach sklepów. W strefie wejściowej i witrynach wdrażamy oświetlenie kierunkowe i oprawy punktowe LED, skupiające uwagę na wystawie i podkreślające produkty. Sala sprzedaży to scena główna, w której, w zależności od branży sklepu dobieramy barwy i natężenie dedykowane do konkretnych półek czy działów tak, aby stworzyć pożądany przez klientów nastrój. W strefie kasowej czy strefie obsługi klienta ważne jest komfortowe oświetlenie, które nie męczy oczu. Istotnym elementem jest również odpowiednie oświetlenie w przymierzalniach, które zapewni wierne odwzorowanie kolorów i nie zniekształci sylwetki. W TRILUX, każdego klienta traktujemy naprawdę indywidualnie i niczym krawiec w swoim atelier, szyjemy projekt na miarę potrzeb, wychodząc poza utarte schematy.

Z uwagi na dynamikę zmian rynkowych i preferencji konsumenckich, coraz większa część sklepów detalicznych i obiektów handlowych przechodzi wizualne metamorfozy, chcąc sprostać oczekiwaniom swoich klientów. O czym powinny pamiętać pragnąć wyróżnić się na tle konkurencji, jeszcze przed wprowadzaniem zmian?

Projektowanie oświetlenia sklepów to złożony proces, który obejmuje kilka etapów. Pierwszym krokiem jest analiza i zrozumienie specyfiki sklepu oraz potrzeb klientów. Następnie projektanci opracowują koncepcję oświetleniową, uwzględniającą m.in. rodzaj i kolor produktów, wystrój wnętrza i pożądany efekt wizualny. W tym procesie TRILUX oferuje konkretne rozwiązania LEDowe, które podkreślają detale produktów, jednocześnie pozwalają oszczędzać energię. Dodatkowo nasz system LiveLink Premium umożliwia tworzenie indywidualnych scenariuszy oświetleniowych i pozwala na dostosowanie atmosfery sklepu do różnych okazji i promocji. Dzięki temu przestrzeń handlowa może wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę klientów oraz dać im nie tylko możliwość zakupów, ale także pozytywnych doświadczeń, które się z nimi wiążą – czy nie tego poszukujemy w życiu?

Dokładnie tak. A jakie oczekiwania od marki TRILUX mają dzisiejsi liderzy sektora handlu i nieruchomości handlowych? Na czym im zależy?

Na podstawie przeprowadzonych realizacji i zapytań, które do nas docierają wyłaniają się dwie potrzeby, o których wcześniej wspomniałem – zapewnienia odwiedzającym pozytywnych doświadczeń zakupowych oraz zredukowania zużycia energii elektrycznej. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku nasze rozwiązania oświetleniowe są preferowanym wyborem, a instalacja zarządzana inteligentnym systemem LiveLink Premium pozwala na jeszcze większe oszczędności i opracowanie indywidualnych scenariuszy użytkowania oświetlenia. Dzięki temu, detaliści mogą dostosować światło do różnych potrzeb i sytuacji, np. promocji, pokazów produktów czy sezonowych zmian. System LiveLink Premium daje im pełną kontrolę nad oświetleniem! Ponadto należy podkreślić wagę naszej współpracy z architektami, w trakcie której wspólnie kreujemy całościowy koncept. Stawiamy na współtworzenie, choćby z takimi szacownymi firmami jak Schwitzke Górski.

Czy są jakieś wdrożenia / realizacje, które szczególnie zapadły Panu w pamięć? Czy z wykonania jakichś realizacji są Państwo szczególnie dumni?

W obszarze powierzchni handlowych, TRILUX ma wiele udanych realizacji takich jak salony Agata Meble, salony sprzedaży Grupy BIMS Hydrosolar, elektroniczne przestrzenie Media Expert, dzięki którym zyskaliśmy zaufanie tych Klientów. Jednym z najnowszych projektów jest oświetlenie nowoczesnego centrum ogrodniczego Greenhouse, należącego do sieci marketów budowlanych PSB Mrówka. W tym projekcie wdrożyliśmy rozwiązania LED, które podkreślają żywe kolory roślin, i tworząc niezwykły klimat skąpany naturalną zielenią, wydobywają wyjątkowy charakter projektu rodem ze skandynawskiej szklarni!

Firma TRILUX został założona w 1912 roku. Jak postrzega Pan zmiany zachodzące w branży oświetleniowej na przestrzeni minionych lat? Jak w czasie ponad 100 lat ewoluowało Państwa przedsiębiorstwo i jaka jest dziś jego pozycja rynkowa?

TRILUX może się pochwalić długą historią i doświadczeniem, które ewoluowały wraz z branżą oświetleniową na przestrzeni ostatnich 111 lat. Jednak nieustannie stawiamy czoła zmianom i nowym wyzwaniom. Ważnym elementem naszej działalności jest zrównoważony rozwój i realizacja celów ESG (przyp. red. Environmental, Social, Governance). Dlatego prowadzimy badania i inwestujemy w technologie, które pozwalają nam działać zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej. Koncepcje rozwiązań, które przedstawiamy Klientom, mają stawiać ich marki w jak najlepszym świetle i budować ich wizerunek, jako firm odpowiedzialnych za naszą planetę. Pomagamy klientom redukować zużycie energii czy emisji CO2, a także wpływamy na rozwój ich sprzedaży oraz zadowolenie pracowników i klientów, którzy przebywają w przestrzeniach wypełnionych światłem TRILUX.

Co jest największym wyzwaniem w Państwa pracy?

Branża oświetleniowa jest dynamiczna i zmienna, co wymaga od nas stałego dostosowywania się do nowych trendów i potrzeb klientów. Staramy się nie tylko być na bieżąco, ale również kreować trendy i design na rynku oświetlenia LED. W TRILUX inwestujemy w badania i rozwój, aby tworzyć oświetlenie innowacyjne, funkcjonalne, estetyczne i przyjazne dla środowiska. Połączenie tych cech nie należy do najłatwiejszych, ale spoglądając na naszą ofertę, znajdziemy tam m.in. nasze najnowsze rozwiązanie, które otwiera nowy rozdział wzornictwa opraw LED. To TUGRA, która swoim cylindrycznym kształtem i wyposażona w moduły IoT, takie jak: kamera, głośnik czy wzmocnienie sygnału Wi Fi wykracza poza podstawową funkcję oświetlenia i stanowi doskonały szkielet inteligentnych budynków. Co więcej, większość elementów oprawy TUGRA może zostać poddanych recyklingowi, dzięki czemu ma ona jeszcze bardziej pozytywny wpływ na środowisko – nie ma rzeczy niemożliwych!

Ceny energii osiągnęły w 2022 roku rekordową wysokość, a kryzys energetyczny dotyka w zasadzie każdej branży. Jakie technologie wykorzystywane w produktach oświetleniowych firmy TRILUX mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności energetycznej?

Wybór rozwiązań oświetleniowych opartych na technologii LED to redukcja zużycia energii nawet o 50% w porównaniu z konwencjonalnymi źródłami światła i proporcjonalna do nich oszczędność widoczna na rachunkach za energię elektryczną. Dodatkowe wdrożenie systemu sterowania oświetleniem LiveLink Premium może wygenerować ekstra 35% oszczędności. Dzięki dostosowaniu oświetlenia do bieżących potrzeb i automatycznemu wygaszaniu niezajmowanych stref, można jeszcze bardziej zoptymalizować zużycie energii. Szczegółowe dane dotyczące oszczędności pokazują kalkulacje konkretnych projektów – w przypadku dużych powierzchni handlowych, przy obecnych cenach energii, mówimy tutaj o kwotach rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie!

Jak kryzys energetyczny wpłynął na działalność Państwa firmy?

W obecnych czasach kryzys energetyczny i rosnące ceny energii sprawiają, że efektywność energetyczna staje się coraz ważniejsza. Świadomość klientów w zakresie oszczędzania energii rośnie, ponieważ przekłada się to na ich koszty eksploatacyjne. Otrzymujemy coraz więcej zapytań o modernizację oświetlenia na LED, która przy aktualnych cenach energii zwraca się w bardzo krótkim czasie. Dodatkowo, TRILUX oferuje usługę Light as a Service, która umożliwia inwestorom zainstalowanie nowego oświetlenia bez konieczności udziału ich kapitału własnego.

Czy Państwa firma podejmuje działania mające na celu edukację klientów na temat oszczędzania energii i korzyści związanych z efektywnym oświetleniem?

TRILUX nie jest jedynie producentem oświetlenia LED. Towarzyszymy naszym klientom na każdym etapie realizacji: od wstępnej koncepcji przy współpracy z architektami, przez projekt instalacji, aż po jej wdrożenie. W tych działaniach edukacja pojawia się w najbardziej naturalnym wydaniu – lubimy dzielić się wiedzą nie tylko w obszarze oszczędności, ale także szerszej wiedzy o oświetleniu. Przed nami również inauguracja Akademii TRILUX w Polsce, która odbędzie się już we wrześniu. Nasza Akademia będzie miejscem, w którym inwestorzy oraz architekci będą mieli możliwość zgłębiania najbardziej interesujących zagadnień związanych ze światłem w ich projektach. Skupimy się na omawianiu wdrożonych realizacji oraz prezentacji najciekawszych możliwości oświetlenia LED, również w sektorze retail. Bardzo ważne jest dla nas, aby nasi partnerzy mieli dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystać potencjał oświetlenia LED w swoich inwestycjach.

Jakie cele stawiacie sobie Państwo na nadchodzące lata? Czy w obecnych, pełnych zawirowań czasach, warto planować długoterminowo?

Planowanie długoterminowe zapewnia stabilność i spójność w podejmowaniu decyzji, co jest istotne w czasach niepewności. Umożliwia również skoncentrowanie się na długofalowych celach i budowę trwałych relacji z klientami, partnerami biznesowymi, ale także daje poczucie bezpieczeństwa pracownikom. Jeśli mowa o planowaniu długoterminowym i wizji rozwoju, nie mogę pominąć budowy nowej fabryki TRILUX w Świdniku. Ta inwestycja pozwoli nam skrócić łańcuchy dostaw i przyspieszyć realizację zamówień, co jest niezwykle istotne w naszej branży. Nowa fabryka będzie wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia i technologie, umożliwiając nam produkcję wysokiej jakości rozwiązań oświetleniowych LED. Obecność w Świdniku umocni naszą pozycję rynkową i umożliwi lepszą obsługę klientów w Polsce i Europie. Start produkcji już w przyszłym roku!

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Czytaj Shopping Mall Marketing 2023 online!

Tagi: oświetlenie retail Trilux Polska Arkadiusz Lewenko
Oceń artykuł:

Fot: TRILUX Źródło: TRILUX

Wychodzimy poza utarte schematy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.