SEO & UX kluczowe elementy projektowania stron internetowych

2023-09-20 | 08:00

E-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów rynku, a handel online stał się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Jednak aby odnieść sukces w tak konkurencyjnym środowisku, centra handlowe muszą wykorzystywać sprytne strategie marketingowe, które pozwolą im dotrzeć do szerokiego grona klientów i zachęcić ich do zakupów. Jak podkreśla Bata Grygucis, Specjalista ds. Marketingu Galerii Północnej - w wielu przypadkach podstawą UX staje się storytelling.


 

Jakie są najważniejsze trendy i technologie, które należy wziąć pod uwagę w procesie tworzenia lub optymalizacji strony internetowej / e-sklepu pod kątem efektywności SEO i UX?

Jednym z ważniejszych trendów, po który sięgają coraz odważniej galerie handlowe, jest storytelling, Staje się on w wielu przypadkach podstawą UX. Użytkownicy strony nie oczekują bowiem tylko suchych danych i faktów o centrum handlowym, ale jego historii. Takie podejście pozwala potencjalnym klientom poczuć klimat miejsca już na etapie researchu na stronie www. Staje się to więc kluczowym elementem w realizacji działań z obszaru marketingu miejsca, customer experience, ale także podróży konsumenta, który dzięki storytellingowi wie, czego może spodziewać się po obiekcie handlowym. Ważnym także zjawiskiem w obszarze UX jest jednakowe doświadczenie niezależne od urządzeń, oznacza to, że bez względu na to, czy klient korzysta ze smartfonu, tabletu czy laptopa, na każdym z urządzeń może liczyć na ten sam rodzaj sposobu odbioru witryny. W czasach social mediów istotne stało się też szybkie przewijanie serwisu, a także dodanie głębi i warstw na stronie www. Tradycyjnie też kluczowa jest intuicyjność serwisu. Nikt z nas nie chce, aby klient gubił się w serwisie, dlatego istotne jest takie opracowanie ścieżki korzystania ze strony i funkcji nawigacyjnych, aby możliwie najszybciej zaprowadzić użytkownika do poszukiwanych treści lub poprowadzić z punktu A do punktu B. Trendem, który też jest coraz bardziej zauważalny, jest prostota serwisu. Musi on pod każdym względem, czyli zarówno w warstwie tekstowej, interfejsie i graficznej, być zrozumiały oraz przystępny, ale także - co ważne, inkluzywny, czyli mieć na uwadze ograniczenia osób z niepełnosprawnościami, np. niedowidzących.  Przed centrami handlowymi stoi również wyzwanie dostosowania treści na stronie pod wyszukiwania głosowe - jest to trend, który rozwija się obecnie również w Polsce. Istotne jest rozbudowanie fraz kluczowych, a także oparcie tekstów na pytaniach i odpowiedziach, ponieważ właśnie pytając, użytkownicy korzystają z wyszukiwarek głosowych. Kolejna kwestia to rozwój featured snippets, czyli wyróżnionych przez Google treści w wynikach wyszukania. W tym zakresie warto skupić się na odpowiednim doborze słów kluczowych i krótkich paragrafach.

Jakie techniki i narzędzia są dziś najlepsze do badania i analizowania zachowań użytkowników na stronie internetowej?

Strona internetowa galerii handlowej jest dość specyficznym elementem sieci, bo choć stricte związana z handlem, to jej przeznaczeniem nie jest sprzedaż, a dostarczenie informacji. Dla nas punktem wyjścia jest więc funkcjonalność i potrzeby klientów galerii, a przez to użytkowników strony. Sztandarowym narzędziem jest oczywiście Google Analytics w wersji 4, ale uzupełniamy wiedzę o tym, czego odwiedzający poszukują i w co klikają dzięki heatmapowaniu, które daje nam wgląd w najbardziej „gorące” punkty strony. Pod tym kątem weryfikujemy również treści. Jednak nie pozostajemy obojętni na sygnały płynące bezpośrednio od klientów galerii, którzy konfrontują rzeczywistość z jej wirtualnym odpowiednikiem.

Jakie cele i wymagania stawiają firmy przed agencjami pozycjonującymi i tworzącymi strony i e-sklepy? Jak Państwa oferta może odpowiedzieć na współczesne potrzeby firm w silnie konkurencyjnym sektorze handlowym?

Z punktu widzenia galerii handlowych najważniejsze cele, jakie są stawiane twórcom stron internetowych to kompleksowość i doświadczenie. Od partnerów biznesowych oczekujemy otwartości oraz zrozumienia produktu, jakim jest galeria. To przede wszystkim źródło informacji, ponieważ strona jako taka nic nie sprzedaje. Niezwykle istotne jest doświadczenie i znajomość aktualnych trendów, ponieważ internet rozwija się bardzo szybko. Takie też muszą być serwisy galerii – umożliwiające dodawanie nowych zakładek, szybką zmianę treści. Szalenie istotna jest jak zawsze responsywność, a przed wszystkim widoczność strony na urządzeniach mobilnych. Wersje desktopowe najczęściej przegląda konkurencja i zarządca centrum. W tym zakresie responsywność dotyczy szczególnie planu galerii.

Dziękujemy za Pani opinię.
Dziękuję.

Tagi: Galeria Północna Shopping Mall Marketing 2023 Beata Grygucis
Oceń artykuł:

Fot: Galeria Północna Źródło: Galeria Północna

SEO & UX kluczowe elementy projektowania stron internetowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.