Oszczędność czasu i efektywność kampanii to nasza specjalność

2023-12-18 | 14:30

ZnajdźReklamę.pl to firma z 10-letnim doświadczeniem na rynku reklamy outdoorowej. A wszystko zaczęło się… na studiach, gdy założyciele stworzyli pomysł na firmę na zajęciach e-biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Jak podkreśla w rozmowie z redakcją Oskar Kolmasiak, Lider Doradców ds. Reklamy Zewnętrznej - reklama outdoorowa posiada unikalne cechy, które składają się na jej wysoką efektywność i rosnącą popularność.


 

ZnajdźReklamę.pl oferuje szeroki wachlarz przestrzeni i nośników reklamowych, zarówno typu OOH, jak i digital. Który z tych segmentów jest dziś efektywniejszy?

Oba te segmenty mogą oczywiście poszczycić się ogromną popularnością na rynku reklamy. Podczas gdy prasa i telewizja nie odnotowują znaczącego wzrostu - reklama outdoorowa oraz internetowa rosną w siłę każdego roku. Według Raportu o Rynku Mediów i Reklamy opublikowanego przez Publicis Groupe Polska, przychody z reklamy OOH wzrosły o 30,3% (o 128,6 mln zł więcej) w 2022 roku. Nic w tym dziwnego, reklama outdoorowa posiada unikalne cechy, które składają się na jej wysoką efektywność i rosnącą popularność. Ten format trafia do odpowiednich konsumentów w miejscach, w których najczęściej przebywają - tym samym tworząc subtelny, ale trwały ślad w świadomości odbiorców wpływający na ich wybory. Równie fascynującym zjawiskiem jest dominacja reklamy cyfrowej. Według raportu wartość budżetów na reklamę w Internecie wzrosła o 6,9% i wyniosła blisko 4,9 mld zł, wzmacniając tym samym pozycję lidera tego formatu na rynku reklamy. Ten segment nieustannie rośnie na popularności, co może świadczyć tylko o jego skuteczności i atrakcyjności dla reklamodawców. Precyzyjne narzędzia targetowania, pełna elastyczność i globalny zasięg - możliwości reklamy online są ogromne. Jeśli chodzi o efektywność danego formatu to zależy ona od wielu czynników, m.in. celu kampanii, budżetu oraz grupy docelowej. Zarówno reklamy zewnętrzne, jak i internetowe mają swoje unikalne cechy i mogą stać się efektywnym kanałem promocji dla firmy. To właśnie dokładna analiza tych parametrów pozwala na decyzję, który format może okazać się idealny. Warto także pamiętać, że wykorzystanie jednego kanału nie wyklucza drugiego, a idealnym podejściem może okazać się zintegrowanie obu formatów. Działania online mogą być świetnym uzupełnieniem i przedłużeniem działań marketingowych w outdoorze. Połączenie fizycznej wersji reklamy i zwiększenie jej zasięgu przez dotarcie do użytkowników w Internecie wzmacnia przekaz reklamowy i ułatwia odbiorcom kontakt z reklamą.

Które czynniki mają dziś największy wpływ na efektywność kampanii z użyciem nośników OOH? Czy będzie to lokalizacja, projekt graficzny, a może częstotliwość emisji?

Tak naprawdę każdy element wpływa w mniej lub bardziej istotny sposób na odbiór i sukces kampanii. Dlatego właśnie w trakcie planowania i organizacji promocji poświęcamy szczególną uwagę nawet najdrobniejszym detalom, które mogą zaważyć o losach reklamy. Od umiejętnego rozmieszczenia nośników decydującego o widoczności i zasięgu przekazu przez strategiczny plan emisji wpływający na utrwalaniu marki w świadomości odbiorców, aż po przyciągający wzrok design - planowanie efektywnej kampanii to wiele składających się na siebie elementów, które są niezbędne w celu dotarcia do potencjalnego Klienta. Skuteczna promocja wymaga więc kompleksowego podejścia obejmującego wszystkie czynniki. Należy w trakcie planowania uwzględnić i dokładnie przeanalizować zarówno lokalizację, jak i projekt oraz częstotliwość emisji i odpowiednio dopasować je do celów kampanii i preferencji grupy docelowej.

Jak efektywnie można skierować grupę docelową do galerii handlowej za pomocą OOH. Jaką rolę odgrywają w tym aspekcie badania trafficowe?

Wykorzystując wiedzę o grupie docelowej, znajomość topografii miast i analizę zachowań potencjalnych klientów możemy dotrzeć dokładnie tam, gdzie marka powinna się znaleźć. Dzięki możliwościom naszego systemu jesteśmy w stanie precyzyjnie zaznaczyć punkty POI oraz umiejscowić przekazy reklamowe w relacji do nich. Ponadto określamy kierunek, w jakim należy się poruszać, aby można było zobaczyć reklamę, a nawet dzięki wykorzystaniu technologii od naszego partnera i pomiarom widoczności reklamy możemy dostarczać naszym Klientom informacji na temat widowni nośników zewnętrznych. Na podstawie tych informacji możemy idealnie dopasować miejsca reklam do grupy docelowej. To wszystko przekłada się na optymalizację kosztów realizowanych kampanii oraz wysoką skuteczność promocji.

Jak przebiega pomiar widowni reklamy w ZnajdźReklamę.pl? Czy mierzenie widoczności nośników ma wpływ na organizację kampanii outdoorowej?

Widownia nośników outdoorowych, czyli średnia liczba osób przechodzących obok billboardu, analizowana jest na podstawie danych zebranych za pomocą urządzeń mobilnych np. przez popularne aplikacje. Dane lokalizacyjne pozostawiane anonimowo przez użytkowników, zestawione z modelami statystycznymi oraz przy wykorzystaniu uczenia maszynowego poddawane są dodatkowym analizom, dzięki którym tworzone są wskaźniki natężenia ruchu i mobilności w danym obszarze. Na podstawie sygnałów wysyłanych z aplikacji i innowacyjnej technologii zbierania danych, możliwe jest przewidzenie faktycznej liczby osób, które pojawiły się w zasięgu nośnika w danym okresie. Pomiar widowni poszczególnych nośników reklamowych pozwala na stworzenie strategii kampanii OOH opartej tylko na tych lokalizacjach, które rzeczywiście każdego dnia są w zasięgu potencjalnych Klientów firmy. Jesteśmy w stanie wybrać jak najefektywniejsze nośniki – nawet jeśli Klient nie zna dokładnie topografii danego miasta, czy regionu. Zebrane dane pomagają nam w optymalizacji kampanii także pod względem jej kosztów – analizując stosunek ceny do widoczności nośnika. Badanie widowni jest niesamowicie ważnym elementem planowania kampanii – dzięki informacji o średniej liczbie osób, które mijają dany nośnik, możesz poznać zakładany zasięg swojej reklamy jeszcze przed jej umieszczeniem w outdoorze.

W jaki sposób przedstawiciele sektora handlu i nieruchomości handlowych powinni planować kampanię OOH, aby była skuteczna? Na co powinni zwracać uwagę?

W przypadku planowania działań OOH dla klientów z sektora handlowego i nieruchomości handlowych kluczowymi aspektami w doborze nośników reklamowych będzie określenie odpowiedniej grupy docelowej oraz precyzyjny wybór lokalizacji. Inaczej planujemy działania w najbliższej okolicy centrum handlowego, inaczej w przypadku, gdy chcemy zachęcić nowe osoby do odwiedzin danego punktu. Kluczowa staje się topografia okolicy, dane dotyczące natężenia ruchu, zachowań konsumentów o różnych zwyczajach zakupowych, no i oczywiście konkurencji. W dużym uproszczeniu - jeżeli chcemy dotrzeć do klientów, którzy znajdują się w najbliższej okolicy, wybieramy nośniki, które często znajdują się w otoczeniu punktu handlowego, pobliskich osiedli czy innych punktów styku (np. siłownie, szkoły, popularne sklepy o innym profilu działalności). Natomiast w przypadku chęci pozyskania potencjalnych klientów z bardziej odległych okolic, pomocne jest zbadanie ruchu klientów konkurencji oraz ulokowanie reklam w taki sposób, aby mogły zachęcić do zmiany obecnych przyzwyczajeń i wybranie innego miejsca na zakupy.

Jak wspieracie Państwo klientów podczas planowania kampanii i w całym okresie współpracy? Na co mogą liczyć?

Zawsze mówimy, że nasi Klienci mogą spać spokojnie, bo wszystkim zajmujemy się my [śmiech]. Zapewniamy kompleksową obsługę kampanii - od A do Z. Na podstawie szczegółowej analizy różnych parametrów dostarczonych przez naszych Klientów, m.in. celu kampanii, potrzeb, określonej grupy docelowej, tworzymy skuteczny plan kampanii outdoorowej zawierający najbardziej efektywne lokalizacje. Dzięki temu jesteśmy w stanie maksymalnie wykorzystać potencjał kampanii w ramach określonego budżetu. Naszym priorytetem jest także zapewnienie kompleksowego wsparcia i zaangażowania na każdym kroku realizacji. Dlatego nasi Klienci mają stały kontakt z dedykowanym doradcą ZnajdźReklamę.pl przed, w trakcie, a także po zakończeniu kampanii, który oferuje zarówno wsparcie merytoryczne, jak i pełne zaangażowanie w cały proces.

Jakie wymagania są przed Państwem najczęściej stawiane i jak udaje się im sprostać?

Dotarcie do grupy docelowej w miejscach, w których brakuje nośników outdoorowych [śmiech]. Często nasi Klienci są zainteresowani lokalizacjami, które mają znaczne ograniczenie promocyjne. Ograniczenie może wynikać m.in. z wprowadzonej uchwały krajobrazowej, z dużej atrakcyjności miejsca, co wiąże się z uprzednią rezerwacją nośników, lub zdarzają się lokalizacje, w których nośników outdoorowych po prostu nie ma. Jednak te wymagania to dla nas sama przyjemność ze względu na możliwości, jakie daje nam nasz system. ZnajdźReklamę.pl posiada największą bazę nośników outdoorowych w Polsce, która obecnie wynosi ponad 70 tysięcy przestrzeni reklamowych, dlatego jesteśmy w stanie zaproponować naszym Klientom nośniki idealnie dopasowane do ich potrzeb. W przypadku kompletnego braku nośników przygotowaliśmy kolejne rozwiązanie - możliwość budowy własnej przestrzeni reklamowej. Specjalizujemy się w budowie siatek reklamowych, które mogą być umieszczone w różnych lokalizacjach – niezależnie od możliwości czy ograniczeń reklamowych danego miejsca. Zatem nasi Klienci mogą pojawić się ze swoimi reklamami w lokalizacjach, do których nie dotarły jeszcze inne firmy.

Co wyróżnia dziś Państwa ofertę na tle firm konkurencyjnych? Dlaczego to z Wami warto podjąć współpracę?

Oszczędność czasu naszych Klientów i skuteczne kampanie reklamowe to nasza specjalność. Jak też już wspomniałem - dysponujemy największą bazą nośników outdoorowych w Polsce, która wciąż dynamicznie rośnie. Obecnie nasi Klienci mają dostęp do ponad 950 miejscowości - obejmujących zarówno duże aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, czy Wrocław, ale także małe i średnie miasta oraz miejscowości. Zatem nasi Klienci mają ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o organizację kampanii - mogą stworzyć wspólnie z nami ogólnopolskie strategie, jak również skupić się na lokalnych działaniach. Wszystkie nośniki oraz inne niezbędne do stworzenia kampanii narzędzia znajdują się w jednym miejscu - w profesjonalnym systemie ZnajdźReklamę.pl. To właśnie w nim nasi Klienci mogą przeglądać pełną ofertę, sprawdzić każdą możliwą lokalizację dostępnych nośników, zobaczyć przewidywany zasięg kampanii i przejrzeć szczegółowe raporty zdjęciowe. Kompleksowość naszych działań dopinamy z 1 umową i 1 fakturą - niezależnie od liczby wykorzystanych formatów nośników i lokalizacji, tak aby Klienci nie musieli martwić się zbędną papierologią, a mogli skupić się na innych, istotnych elementach kampanii - takich, jak jej wyniki.

Jak dziś można wyróżnić się z przekazem reklamowym na tle konkurencji? Czy są Państwo w stanie podać przykłady najciekawszych / oryginalnych kampanii reklamowych z wykorzystaniem oferowanych przez Państwa przestrzeni?

Kreatywność zawsze popłaca! W trakcie planowania kampanii warto czasem myśleć nieszablonowo - zarówno, jeśli mówimy o projekcie reklamy, jak i o rozmieszczeniu nośników. Oprócz angażującego i przyciągającego wzrok designu przełomowym sposobem na wyróżnienie się jest kreatywne wykorzystanie ciekawych przestrzeni reklamowych, które trafią do odpowiednich odbiorców. Przykładów takich działań mamy wiele - w ZnajdźReklamę.pl zorganizowaliśmy już ponad 2300 kampanii dla 1800 Klientów. Współpracowaliśmy z wieloma znanymi firmami - m.in. Apart, Diety od Brokuła, Panek CarSharing, a także organizacjami społecznymi, takimi jak Sexed.pl czy Cancer Fighters, które w kreatywny sposób podeszły do promocji w outdoorze. Ostatnią ciekawą kampanią, o której warto wspomnieć, była nasza współpraca z firmą Wawel. Klient przyszedł do nas z chęcią organizacji wakacyjnej kampanii skierowanej do podróżujących. Celem była promocja żelków o nazwie Travelki i powiadomienie grupy docelowej o tym, że ten produkt może świetnie umilić im podróż. Najważniejsze było dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej - nie liczył się aż tak bardzo wiek, czy płeć, ale kluczowe znaczenie miała tu lokalizacja - szukaliśmy nośników zlokalizowanych w pobliżu, a także na dworcach PKS, PKP w największych miastach w Polsce - w Trójmieście, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Reklama naszego Klienta trafiła także na lotniska - które w wakacje również przeżywają swoje niemałe ,,oblężenie” :) Szybko zatem opanowaliśmy najważniejsze dla podróżujących punkty i skutecznie dotarliśmy do grupy docelowej z reklamą skierowaną bezpośrednio do niej.

Nośniki cyfrowe coraz częściej zastępują tradycyjne, drukowane reklamy w obrębie nieruchomości komercyjnych i na ulicach miast.  W jaki sposób będzie ewoluował rynek reklamy w kolejnych latach?

Tak jak w przypadku innych branż, tak w przypadku OOH widzimy coraz nowocześniejsze rozwiązania. Możemy już od jakiegoś czasu zauważyć silny trend cyfryzacji. Kilka lat temu na rynku pojawiły się nośniki typu Backlight, czyli nośniki podświetlane od tyłu - umożliwiające nieprzerwane i niezakłócone wyświetlenie reklamy całą dobę. Teraz - DOOH, czyli cyfrowe reklamy outdoorowe na dobre zagościły już w wielu lokalizacjach. Powodów jest kilka. Przede wszystkim reklamy elektroniczne dają dużo większe możliwości zaangażowania odbiorcy. Sama reklama jest dynamiczna. Możemy zmienić automatycznie layout i dopasować go do wielu czynników - pogody, czy pory dnia. Kolejnym ważnym aspektem jest to, że takie nośniki mają zdecydowanie większą pojemność reklamową - podczas, gdy na klasycznym citylighcie mógł pojawić się tylko jeden Klient, tak w przypadku ekranów cyfrowych na jednym nośniku możemy działać z kilkoma motywami. Warto też odnotować, że same miasta zmierzają w kierunku bycia “Smart”, wprowadzają uchwały krajobrazowe, które eliminują klasyczne formy reklamy. W takiej sytuacji DOOH staje się dobrym kompromisem pomiędzy reklamodawcami, konsumentami, a samorządami. W kolejnych latach będziemy świadkiem dalszej transformacji klasycznego OOH na DOOH, zakupu programatycznego i jeszcze większej liczby RTM’ów, które będą dużo prostsze do zrealizowania.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

 

Tagi: Digital Signage OOH Oskar Kolmasiak
Oceń artykuł:

Fot: Znajdźreklamę.pl Źródło: Znajdźreklamę.pl

Oszczędność czasu i efektywność kampanii to nasza specjalność

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.