Mini Media, czyli przekaz outdoorowy od A do Z

2017-01-30 | 12:00

Mini Media - firma, oferująca jedyne w swoim rodzaju produkty outdorowe. Niektórzy twierdzą, iż są to produkty niszowe. Jednak czy produktem niszowym można nazwać ogólnopolską sieć billboardów, która dociera do blisko 60% mieszkańców Polski? O zaletach i szczegółach działalności opowiada prezes firmy - Marcin Gromnicki.

Państwa firma zajmuje się przede wszystkim tworzeniem reklam outdoorowych. Z badań przeprowadzonych przy współpracy z Domem Mediowym Initiative w 2001 roku wynika, że dzięki kampaniom na billboardach zwiększa się deklaracja zakupu oraz znajomość spontaniczna produktu. Jakie jeszcze zalety takich kampanii mogliby Państwo wymienić?

To prawda, ale nie cała. Mini Media głównie zajmuje się ekspozycją przekazu reklamy zewnętrznej (czy outdoorowej) na nośnikach własnych lub innych właścicieli. To przede wszystkim billboardy różnego rodzaju i formatu, ale nie wyłącznie, bo używamy również kasetonów, winyli lub siatek reklamowych w zależności od celu kampanii i jej pożądanego zasięgu. To znaczy, że jesteśmy medium reklamowym  takim jak telewizja, radio, gazeta czy portal internetowy, które oferuje różne formy przekazu. Natomiast w razie potrzeby również pomagamy naszym klientom w stworzeniu treści takiego przekazu poprzez zarekomendowanie im kreatywnej agencji lub butiku reklamowego, które znamy już z dobrej strony, nadzorując ten proces albo nie. Podobnie zresztą jak z kolejną fazą, czyli przygotowaniem materiałów do druku i ekspozycji. Współpracujemy z drukarniami, które możemy polecić do bezpośredniej współpracy lub też objąć nadzorem proces produkcji, łącząc go z konieczną ekspedycją materiałów do punktów ekspozycji.

Jeśli chodzi o efektywność przekazu reklamy zewnętrznej, to rzeczywiście dotyczące naszych nośników badania przeprowadzone przez Initiative Media, wskazały na ich wysoką sprawność pod tymi względami, zaś np. badanie Kantar Media z 2013 wskazało szerzej, że aż 76% europejskich konsumentów zareagowało na jakikolwiek przekaz outdoorowy.

Coś kupiło, poszło do sklepu obejrzeć czy może sprawdziło w internecie – w każdym razie przekaz dociera i powoduje masową reakcję, którą możemy wykorzystać, czyli efektywność jest niezwykła również w porównaniu z innymi mediami. Dodatkowo to przekaz, którego nie da się przecież wyłączyć zmieniając kanał, stronę czy naciskając małe x w rogu. Nie twierdzę tu nieskromnie, że działają tak tylko nasze nośniki. Nie, ale nośniki umieszczone zgodnie ze sztuką i logiką oraz świadomie wykorzystane pod kątem osiągnięcia celu na pewno zadziałają lepiej niż pozostałe. No i jeszcze kiedy będą rozsądne cenowo. Dlatego warto o tym rozmawiać ze specjalistami i tu nasze doświadczenie zbierane od 1995 roku odgrywa pewną rolę.

Państwa billboardy można zobaczyć w największych miastach powiatowych oraz kurortach wypoczynkowych. Które z nich cieszą się większą skutecznością i dlaczego? Jak duże jest zainteresowanie zleceniodawców jeśli chodzi o reklamy w kurortach?

Nasze nośniki dzielą się na poszczególne oferty takie właśnie, jak powiatowa czy sezonowa. Nie ma większego znaczenia, czy wykorzystane zostaną billboardy, vinyle, siatki czy kasetony. Nie da się odpowiedzialnie stwierdzić, która jest skuteczniejsza, bo ważne jest dotarcie do pożądanej grupy klientów końcowych – różnych dla prawie każdego naszego klienta. Dlatego zapoznawszy się z briefem inną ofertę zaproponujemy centrum handlowemu w konkretnym mieście, a inną sieci sklepów w regionie czy całym kraju. Zainteresowanie reklamą sezonową jest duże i rosnące zarówno ze strony marek, jak i detalistów działających lokalnie. Np. mamy już na lato zarezerwowaną kampanię dla marki lodów wzdłuż całego wybrzeża Bałtyku i na Mazurach, a równocześnie na środkowym wybrzeżu planujemy kampanię dla centrum handlowego z Koszalina, a na Mazurach – z Giżycka, bo przecież nawet w lecie czasami brak dobrej pogody, a coraz więcej Polaków wypoczywa w kraju.

Na jakie aspekty zwracają Państwo uwagę, wybierając odpowiednią lokalizację, w której zostanie umieszczony billboard? Co poza nią ma jeszcze znaczenie?

Teoretycznie istnieją pewne stałe kryteria, jak miejsca o dużym natężeniu ruchu, czy te widoczne z dłuższej perspektywy itp. Nie zawsze jednak np. „miejsce o dużym natężeniu ruchu” znaczyć będzie to samo dla każdego klienta. Jednemu bardziej zależy na ruchu samochodowym, który coraz częściej przecież nie przemieszcza się przez centrum miejscowości, lecz obwodnicą. Inny wybierze punkt dużego natężenia ruchu pieszego (rynek, główne ulice handlowe lub biurowe), które szczególnie w mniejszych ośrodkach są centrum interesów życiowych większości mieszkańców miasta i okolicy, więc każdy z nich tam dotrze. Tak więc trudno o stałe kryteria.

Znaczenie ma też fakt, na który często nie mamy wielkiego lub żadnego wpływu, tzn. kreacja przekazu albo inaczej projekt plakatu, vinylu czy siatki. To decyzja projektanta i klienta, chyba, że klient nam to powierza i dlatego ważne jest, by projekty plakatów outdoorowych tworzyli doświadczeni w tym graficy lub tacy, którzy chcą zrozumieć specyfikę oznaczającą prosty przekaz możliwy do przyswojenia w 3 sekundy.

W Państwa ofercie znajdują się różne rodzaje reklam – billboardy, vinyle, kasetony. Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem i są najczęściej zamawiane przez klientów?

Wszystkie te nośniki są wykorzystywane, aczkolwiek ilościowo największa jest sieć billboardów i tak też statystycznie wygląda nasza sprzedaż.

Rok 2016 za nami. Jak podsumowaliby Państwo swoją działalność? Jakie są Państwa plany rozwoju na rok 2017?

Rok 2016 to dla nas początek ciekawej przygody z klientami detalicznymi. O ile przedtem zdecydowana większość naszych przychodów pochodziła z pracy dla dużych domów mediowych reprezentujących wielkie budżety korporacji promujących swoje marki, o tyle w ubiegłym roku zdecydowaliśmy się bardziej aktywnie rozpoznać rynek detaliczny. I mimo, że oczywiście łatwiej jest sprzedać dużą kampanię ogólnokrajową lub regionalną produktu skierowanego do (prawie) wszystkich, to widzimy że większym i nieraz może ciekawszym wyzwaniem jest współpraca z przedsiębiorcami działającymi na swoim lokalnym rynku, znającym go i posiadającym wobec niego i nas bardzo konkretne oczekiwania czy z siecią handlową, dla której musimy zaprojektować i zbudować dedykowane lokalizacje odpowiadające potrzebom. Pogłębianiu tych właśnie działań chcemy poświęcić gros aktywności w roku 2017, więc zapraszamy serdecznie branżę handlową do testowania naszej ekspertyzy.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Mini Media

Mini Media, czyli przekaz outdoorowy od A do Z

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.