Jubileusz agencji Strategia FM i podsumowanie rozwoju rynku eventów w galeriach i sieciach handlowych

2017-02-06 | 08:00

Strategia FM to agencja eventową i public relations, która zajmuje się szeroko pojętą komunikacją marketingową, kompleksową organizacją imprez, wydarzeń specjalnych, uroczystych otwarć, jubileuszy w sieciach i galeriach handlowych. Agencja oferuje usługi public relations z zakresu monitoringu mediów, kontaktów z mediami oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. O tym jak zmieniał się rynek eventowy oraz sama agencja na przełomie ostatnich 10 lat opowiada Dyrektor Naczelna, Agnieszka Bednarczyk.

Państwa agencja obchodzi 10-lecie działalności. Jaki to był okres dla firmy?

Strategia FM powstała w grudniu 2005 roku, realizując eventy mikołajkowe w Pasażach Tesco Polska. Od 2007 roku systematycznie otwieramy nowe sklepy Leroy Merlin w Polsce. Te 10 lat było dla nas wspaniałym czasem. Pełnym wyzwań, sukcesów, emocji, satysfakcji. To czas wielu wymagających klientów, zmian, transformacji rynku, projektów, które realizowaliśmy z wielką radością, zaangażowaniem, czasami pod presją czasu. Dzięki bogatemu doświadczeniu, kreatywności, elastyczności i pasji, zebraliśmy bogate owoce swojej pracy. Zaowocowało to trwającą wiele lat współpracą oraz pojawieniem się w naszym portfolio kolejnych sieciowych klientów. Z pewnością pomogło umiejętne budowanie relacji z klientami, profesjonalizm i doświadczenie jakie osobiście zdobyłam podczas pracy w mediach przy organizacji i promocji imprez masowych takich jak Inwazja Mocy Radia RMF FM. Wszystko to sprawiło, że międzynarodowe sieci handlowe takie jak Tesco Polska, Leroy Merlin, FreshMarket, Polomarket, Mila oraz galerie i centra handlowe stały się naszymi stałymi klientami.  Od organizacji eventów poprzez szkolenia po obsługę public relations i CSR. Systematycznie rozwijał się zakres naszej obsługi. Współpraca z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations pomogła nam szerzej rozwinąć dział usług z zakresu komunikacji. W naszym portfolio nie brakuje działań PR, a w gronie klientów jest także wiele instytucji samorządowych, uczelni, przedsiębiorców lokalnych działających na rynkach europejskich. Naszą specjalnością stała się kompleksowa organizacja i obsługa PR wydarzeń z okazji otwarcia i jubileuszy hipermarketów, sieci sklepów i galerii handlowych.  Zajmujemy się działaniami związanymi z kreacją i organizacją działań otwarciowych, konferencji prasowych, uroczystości dla VIP-ów, kampanii promocyjnych, imprez dla klientów, z pełną oprawą artystyczną, promocyjną, obsługą techniczną, cateringową, logistyczną i multimedialną.

Co Państwo uważają za swój największy sukces podczas tej pierwszej dekady działalności?

Z każdym rokiem zwiększa się prestiż i rozpoznawalność naszej agencji.  Nawiązaliśmy wiele długotrwałych relacji biznesowych.  Sukcesem z pewnością jest to, iż  klienci do nas wracają i rekomendują nas dalej.  W listopadzie 2007 roku otwieraliśmy pierwszy sklep sieci Leroy Merlin w Polsce, w Poczesnej koło Częstochowy,  a w styczniu 2017 roku kolejny. Tym razem w Bełchatowie.  Otwieraliśmy między innymi Leroy Merlin w Galerii Posnania, Płocku, Krakowie, Rumii koło Gdyni i Zgorzelcu.  10 lat niezachwianego zaufania. To pewnością  cenimy sobie najbardziej. Mijająca dekada to był czas wielu doświadczeń, inwestycji, a czasami wyrzeczeń.  Patrząc na te lata trzeba przyznać, że zainwestowane środki i czas przyniosły efekty. Trafiają do często Klienci z sytuacjami kryzysowymi w mediach lub tacy, którzy mają do przeprowadzenia wyjątkowo trudny projekt, zawansowany logistycznie, do realizacji w bardzo krótkim czasie. Takim wyzwaniem było dla nas otwarcie nowej sieci handlowej Mila, przeprowadzone jednocześnie blisko 170 eventów w całej Polsce, w styczniu 2015 roku. Projekt ten został doceniony podczas Forum Branży Eventowej 2016, nominacją do tytułu TOP Event 2015.

Jak na przełomie tych 10-ciu lat zmieniała się Państwa agencja i rynek eventowy w Polsce?

To jak zmienia Strategia FM zdefiniował głównie rynek oraz nasi klienci. Nieustannie ulegamy trendom, podlegamy  transformacji całego sektora. Zmieniają się narzędzia pracy, formaty galerii i sieciowych sklepów. W ciągu 10 lat przeszliśmy wielką zmianę od masowych imprez okolicznościowych prowadzonych w galeriach, centrach handlowych, na parkingach przed marketami,  do małych eventów rozsianych w wielu lokalizacjach na terenie całego kraju jednocześnie.  Jako organizator wydarzeń wiemy, że na każdym etapie realizacji należy dbać o dobrą komunikację i dobre relacje między wszystkimi zaangażowanymi w proces produkcji.  Jest to szczególne istotne przy organizacji eventów na poziomie regionu. Zwłaszcza w mniejszych społecznościach ważne jest podkreślanie kolorytu rynku lokalnego. Wydarzenia odbywające się z inicjatywy sieci mają integrować środowiska w różnych regionach i tak budować zaufanie do marki, która inicjuje tą formę komunikacji.

Sztuka kreowania i organizacji eventów w wydaniu agencji Strategia FM odpowiada na tendencje rynku, która ceni różnorodność regionów i dostawców lokalnych. To wartość dodana jaką oferujemy przy organizacji imprez promocyjnych. 

Można powiedzieć, że w raz z naszymi klientami przebyliśmy swoistą drogę od ogromnych otwarć na szeroką skalę, do licznych małych lokalnych eventów, które nabierają co raz większego znaczenia w branży.  Nie bez znaczenia mają oczywiście nowe technologie i kanały komunikacji.

Z jednej strony dostosowujemy się więc do bardziej multimedialnych form, obserwujemy, że odbiorca stał się aktywnym uczestnikiem komunikacji, lecz natłok informacji wymaga bardziej spersonalizowanych komunikatów, a z drugiej strony wyhamowanie rozwoju rynku dużych dyskontów na rzecz rozwój formatu convenience zmieniło formaty samych eventów.

Strategia FM uczestniczy w tej transformacji rynku otwierając kolejne sklepy małych formatów w różnych regionach kraju.  Za uruchamianiem nowych formatów wiąże się szereg wyzwań. Zarządzanie wieloma formatami jest bardziej skomplikowane, a komunikacja  trudniejsza.  Największym wyzwaniem jest tutaj logistyka. Łatwo jest przygotować i skoordynować duża imprezę w galerii. Organizacja kilkudziesięciu albo kilkuset akcji na terenie całego kraju w tym samym czasie wymaga o wiele bardziej zaawansowanej strategii, ale także rzetelnych, sprawdzonych partnerów i wykonawców.

Agencja Strategia FM jako jedna z nielicznych na rynku oferuje rozwiązania, które są niezbędne dla organizacji eventów nowego formatu sieci handlowych, zlokalizowanych w dużej ilości małych miejscowościach. Stworzyliśmy na potrzeby organizacji rozproszonych, ale zsynchronizowanych w czasie eventów system zarządzania  ludźmi i logistyką, który pozwała na realizację kilkudziesięciu, a nawet kilkuset eventów jednocześnie w całej Polsce.

Tylko skrupulatnie opracowany i odpowiednio zarządzany system pozwala na opanowanie wyzwań logistycznych i szeroko zakrojonej w czasie i przestrzeni komunikacji przy organizacji masowej ilości eventów jednocześnie.

Organizują Państwo eventy, także otwarciowe sieci handlowych. Który z nich Państwa zdaniem był niewątpliwym sukcesem? Który utkwił najbardziej w pamięci i dlaczego?

Najlepszym przykładem działania agencji eventowej Strategia FM na dużą skale w małych formatach jest projekt z 17 stycznia 2015. Tego dnia agencja public relations Strategia FM przeprowadziła 167 eventów otwarciowych jednocześnie w całej Polsce. Było to otwarcie nowej sieci handlowej Mila, która została wydzielona z grupy PoloMarket.  We wszystkich lokalizacjach przy realizacji eventów w sklepach Mila pracowało w dniu otwarcia z ramienia agencji ponad 1000 osób, dla blisko 300 tysięcy klientów. Projekt Mila w wykonaniu agencji Strategia FM uwieńczony został sukcesem i potwierdzony zarówno przez klienta - spółkę PoloMarket oficjalnym podziękowaniem dla agencji, ale także przez ekspertów Forum Branży Evetowej. Doświadczenie, lata współpracy z innymi centrami handlowymi,  sztab sprawdzonych ludzi,  zdecydowały o sukcesie tego trudnego przedsięwzięcia.

Oceń artykuł:

Źródło: Strategia FM

Jubileusz agencji Strategia FM i podsumowanie rozwoju rynku eventów w galeriach i sieciach handlowych

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.