Dostosuj sklep do najwyższych standardów
Według badań przeprowadzonych w 2022 roku wynika, że kupujący online stanowią w Polsce już 77 proc. wszystkich badanych internautów a sama wartość polskiego rynku e-commerce to ponad 100 mld zł. Nic dziwnego, że cyfryzacja jest coraz bardziej popularna, a sklepy detaliczne prześcigają się w pomysłach co do oferty. Wydaje się, że dostosowanie do zmieniającego się rynku wymaga dużego nakładu pracy, zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie mieści się zazwyczaj setki a nawet tysiące produktów, które należy odpowiednio zdefiniować. Aby odpowiednio zarządzać taką obszerną bazą produktów potrzebne są skuteczne i profesjonalne narzędzia. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży retail opracowaliśmy bezpieczne systemy, które usprawniają i upraszczają pracę – wspomina Tomasz Michniewicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Członek Zarządu LSI Software SA.
Sprawnie zarządzaj szerokim porfolio produktów
Prowadząc nowoczesną firmę z pewnością każdy zastanawiał się nad wsparciem pracy przez profesjonalne aplikacje. Bez nich większość zajęć byłaby zbyt czasochłonna i uniemożliwiała efektywną kontrolę wszystkich procesów zachodzącymi w firmie. Zarządzanie dużą bazą produktową to wyzwanie. Utrzymywanie aktualnych opisów, zdjęć, cen i informacji w klasycznym ujęciu to zajęcie dla kilku osób. Jednak, wcale nie musi tak być. Wszystko dzięki zastosowaniu PDM od POSitive Retail. Wdrożenie odpowiednich rozwiązań zdecydowanie przyspiesza i ułatwia prowadzenie sklepów, nie tylko na rynku polskim. Na początku należy ustalić co jest tak naprawdę wartością dodaną i jakiemu działowi może służyć – podkreśla praktyk z LSI Software. PDM (ang. Product Data Management) to system, którego przedsiębiorstwa używają do obrotu informacjami w trakcie cyklu życia produktu. Głównym jego celem jest efektywne zarządzanie procesem rozwoju produktu jak i zabezpieczenie współpracy między zespołami projektowymi, produkcyjnymi czy ostatecznie sprzedażowymi. Dobrze zaimplementowany PDM umożliwi analizę danych 360°, zapewni kontrolę rentowności procesu, a to w dobie obecnego rynku staje się ważnym czynnikiem sukcesu. PDM jest trafnym narzędziem do podjęcia odpowiednich decyzji. Aktualne trendy rynkowe: user experience, logistyka ostatniej mili i silna ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne, wprost łączą się z kluczowymi aspektami PDM.
Czy PDM przybliży do celu?
Przedsiębiorcy coraz częściej wdrażają PDM, aby uzyskać pełną kontrolę nad danymi swoich produktów i czerpać z nich korzyści. Oprogramowanie PDM obejmuje etapy planowania, wytworzenia i sprzedaży wraz z informacją zwrotną z rynku. Minimalizacja błędów podczas realizacji projektu czy śledzenie kosztów, zdecydowanie ułatwia zarządzanie biznesem i promuje współpracę między zespołami. Dziś krok w stronę cyfryzacji pozwala postawić na pełną skalowalność, niższe koszty i nowe kanały dystrybucji.