Czy duża baza produktowa to wyzwanie? Zarządzaj efektywnie dzięki PDM

2023-07-27 | 08:00

Rynek detaliczny nieustannie się rozwija. Sklepy stacjonarne coraz częściej decydują się na przeniesienie swojej oferty do wirtualnego świata. Zmiany ekonomiczne oraz skutki pandemii wpłynęły na zachowania zakupowe konsumentów. Dlatego też kluczowym elementem skutecznego prowadzenia biznesu na dzisiejszym rynku jest nowoczesne podejście i spełnienie oczekiwań klientów. W jaki sposób można skutecznie zarządzać sklepem, zarówno stacjonarnym, jak i internetowym? Tomasz Michniewicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Członek Zarządu LSI Software SA, podaje kilka wartościowych wskazówek.


Dostosuj sklep do najwyższych standardów

Według badań przeprowadzonych w 2022 roku wynika, że kupujący online stanowią w Polsce już 77 proc. wszystkich badanych internautów a sama wartość polskiego rynku e-commerce to ponad 100 mld zł. Nic dziwnego, że cyfryzacja jest coraz bardziej popularna, a sklepy detaliczne prześcigają się w pomysłach co do oferty. Wydaje się, że dostosowanie do zmieniającego się rynku wymaga dużego nakładu pracy, zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie mieści się zazwyczaj setki a nawet tysiące produktów, które należy odpowiednio zdefiniować. Aby odpowiednio zarządzać taką obszerną bazą produktów potrzebne są skuteczne i profesjonalne narzędzia. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży retail opracowaliśmy bezpieczne systemy, które usprawniają i upraszczają pracę – wspomina Tomasz Michniewicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Członek Zarządu LSI Software SA.

Sprawnie zarządzaj szerokim porfolio produktów

Prowadząc nowoczesną firmę z pewnością każdy zastanawiał się nad wsparciem pracy przez profesjonalne aplikacje. Bez nich większość zajęć byłaby zbyt czasochłonna i uniemożliwiała efektywną kontrolę wszystkich procesów zachodzącymi w firmie.  Zarządzanie dużą bazą produktową to wyzwanie. Utrzymywanie aktualnych opisów, zdjęć, cen i informacji w klasycznym ujęciu to zajęcie dla kilku osób. Jednak, wcale nie musi tak być. Wszystko dzięki zastosowaniu PDM od POSitive Retail. Wdrożenie odpowiednich rozwiązań zdecydowanie przyspiesza i ułatwia prowadzenie sklepów, nie tylko na rynku polskim. Na początku należy ustalić co jest tak naprawdę wartością dodaną i jakiemu działowi może służyć – podkreśla praktyk z LSI Software. PDM (ang. Product Data Management) to system, którego przedsiębiorstwa używają do obrotu informacjami w trakcie cyklu życia produktu. Głównym jego celem jest efektywne zarządzanie procesem rozwoju produktu jak i zabezpieczenie współpracy między zespołami projektowymi, produkcyjnymi czy ostatecznie sprzedażowymi. Dobrze zaimplementowany PDM umożliwi analizę danych 360°, zapewni kontrolę rentowności procesu, a to w dobie obecnego rynku staje się ważnym czynnikiem sukcesu. PDM jest trafnym narzędziem do podjęcia odpowiednich decyzji. Aktualne trendy rynkowe: user experience, logistyka ostatniej mili i silna ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne, wprost łączą się z kluczowymi aspektami PDM.

Czy PDM przybliży do celu?

Przedsiębiorcy coraz częściej wdrażają PDM, aby uzyskać pełną kontrolę nad danymi swoich produktów i czerpać z nich korzyści. Oprogramowanie PDM obejmuje etapy planowania, wytworzenia i sprzedaży wraz z informacją zwrotną z rynku. Minimalizacja błędów podczas realizacji projektu czy śledzenie kosztów, zdecydowanie ułatwia zarządzanie biznesem i promuje współpracę między zespołami. Dziś krok w stronę cyfryzacji pozwala postawić na pełną skalowalność, niższe koszty i nowe kanały dystrybucji.

Tagi: LSI Software retail Tomasz Michniewicz oprogramowanie baza produktowa
Oceń artykuł:

Fot: LSI Software Źródło: LSI Software

Czy duża baza produktowa to wyzwanie? Zarządzaj efektywnie dzięki PDM

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.